Noniin. Vihdoinkin sain kuvien koot muokattua, jotta saan tehtyä tämän ruokapostauksen sieltä Italiasta.

Ruoka oli pääsääntöisesti hyvää. Siinä oli vaan semmonen piiiikku juttu, et eihän siellä nyt mitkään ravintolat ollu auki sillon, kun oli nälkä. Ne oli päivällä 12-14(lounas) ja illalla 20-22, ja vaan jotkut pizzakebab paikat oli siinä välissä auki.

Ensimmäisenä päivänä, kun saavuttiin Milanon juna-asemalle, oli reilu tunti aikaa, ennenkuin juna Torinoon lähti. Joten käytiin aseman vieressä syömässä.

Minä otin Pizza Margheritan.

Oli aivan sairaaan hyvää. Oregano ei ole samanlainen käsite Italiassa kuin esim Suomessa, se ei kuulu pizzoihin. Sitä kyllä saa, jos pyytää.

Samana iltana, mentiin poikaystävän kaverin luokse istumaan iltaa, ja minäpä sain sitten kokata. Tein pasta Carbonaraa.

Kelpas italialaistuneelle suomalaismiehellekin. Pastaa, pekonia, sipulia, valkosipulia, keltuaista, parmesania ja mustapippuria.

Ja seuraava päivä olikin sunnuntai... ja ylläripylläri, ravintolat aukesivat vasta 19.00 ja meillähän nyt oli nälkä jo päivällä. Joten käytiin pizzalla.

Olihan se ihan hyvää.. tähän kaipasin oreganoa.

Seuraavana päivänä käytiin pastalla. Itse tilasin Carbonaran, olihan sitä nyt ravintolaversiona maistettava. Harmi vaan, että ravintolaa pitivät kiinalaisperhe, joten eihän se ollut italialaista garbonaraa, vaan lähellä suomalaista versiota (kermaa seassa niin maan perkeleesti)

Hyvää se silti oli.

Kaveriksi saatiin leipää.

Ja koska melkein koko viikon satoi vettä kaatamalla, yötä päivää. Päätimme vuokrata auton kahdeksi päiväksi, joista toisena lähdimme ajamaan vuoristoon, kohti Ranskan rajaa.

Ranskassa juotiin vain cappuccinot.

Oltais ehkä syötykin, mutta ranskankielestä ymmärsimme kumpikin vielä vähemmän, kuin italiasta. Joten, koska emme halunneet tilata sikaa säkissä, ajoimme takaisin Torinoon ja haimme pizzat hotelliin. Siitä en muistanut ottaa kuvaa, Pizza Margheritan söin. Ei ollut yhtä hyvää, kun oikean ravintolan versio.

Seuraavana päivänä käytiin vähän ostoksilla, (siellä kauppahallin tapaisessa, edellinen postaus) ja tulihan siinä ostellessa nälkä.

Alkuun otin vihreän salaatin. Se tosissaankin oli vihreä salaatti. Romainea, ei muuta. Ja tietenkin balsamicoa ja oliiviöljyä ja suolaa kuului sekoittaa siihen.

En kuollaksenikaan muista tämän pastan nimeä. Mutta sisälsi tuoretomaattikastiketta, kirsikkatomaatteja, basilicaa ja mozzarellaa. Ei oikeastaan muuta.

Hyväähän sekin oli.

Sitten vaihdettiin Torinosta takaisin Milanoon.

Ja Risotto alla Milanese pääsi testaukseen.

Oli herkullista.

Jokseenkin harmittaa, että pasta bolognese ja se lihapullapasta(jonka nimeä en kuollaksenikaan pysty tähän hätään muistamaan) jäivät testaamatta. Mut perskele, jos ravintolat ei oo auki sillon ku on nälkä, niin joutuu mennä huonoihin paikkoihin, joista saa vaan pizzaa..  murrrr.

Jäätelöbaarissa sentään päästiin käymään :)

Minttu ja stracciatella(suklaahippumikälie). NAMNAM. Ehkä parasta jädee mitä oon maistanu.

Ja kotiinlähdön aika koitti. Ja oltiin jumissa Tukholman lentokentällä 3h (vaihtoaikaa siis sen verran..) joten nälkähän siinä odotellessa tuli. Siel oli tasan yks ravintola, mistä sai oikeeta ruokaa.

Joten burgeri tuli otettua. Ihan hyvää oli, maistui ihan burgerille. En ees jaksanu kaikkee.

Reissu oli upea, ruoka oli hyvää, sää oli surkea mutta kivaa oli.